Denne Bloggen ble påbegynt våren 2008 når jeg kjøpte min første GS, som lydde navnet Dietl.
Er i 2024 inne i min tjuefjerde sesong og femte + sjette MC. Fikk levert min flunkende nye 1200 GS 22. Mai 2013 på Tromsø Motor.
MC historie:
2001: Kawasaki Zephyr 750 97´, 2004: Kawasaki GPZ 1100 98´,
2008: BMW F 650 GS 07´, 2010: BMW R 1200 GS 07´, 2013: BMW R 1200 GS 13’, 2024: Moto Guzzi V7 Speciale 17´
Andre blogger:
http://nexxo660.blogspot.com http://raudtind.blogspot.com
fredag 15. august 2008
Fredag 15. August 2008
Var å hentet den nye toppkofferten etter arbeidstid idag.
Er ikke så stor som det jeg var vant med fra GPZén og skal
ikke lastes med mer enn 5kg. Men den blir nok praktisk.
Er jo ganske liten og nett også.
Har kjørt på jobb alle dagene denne uka også, har vært mer
variabelt vær, regnbyger innimellom.
Har vekslet mellom skinn og Goretex.
Dietl er en herlig lettkjørt matpakkesykkel. :-D
I kveld ble også Fruen med på prøvetur på nydoningen,
nå som toppboksen var på plass. Det ble bare en liten tur bort
til Fagereng. Det ble faktisk litt trangt for passasjeren mellom
toppboksen og føreren, noe som gjorde at jeg ble skjøvet litt lengere
fram i salen. Spørs om denne kjørestillingen kan bli litt ubekvem på
langtur. Sykkelen er i tilfelle faktisk litt for liten til to velvoksne
personer. Med kun passasjer og ingen baggasje, kun tom toppkoffert, kjentes ikke effekten ut til å være noe problem.
Totalt antall km: 6423.
Torsdag 14. August 2008
Som vanlig matpakkekjøring.
På hjemveien byttelånte jeg sykkel med Sveinung på jobb,
og fikk prøvd hans TDM 900. Merkes at det er nesten 100 gamper i den.
Men litt av og på innsprøytning, og styret virket for lavt og langt bak.
Syns den virket lettere og mindre enn VStrom 650,
trodde det skulle være motsatt. Virket som den hadde lavere tyngdepunkt.
Men også denne er nok atskillig mer vei- for ikke å si asfalttilpasset enn min GS 650,
som er mest offroad av disse jeg har prøvd, og tilpasset grus og terrengkjøring.
Abonner på:
Innlegg
(
Atom
)