Virker som de har utført en årsservice, i stedet for 40000km service. Har redusert fra 4 timer i det første tilbudet, til 2 timer på den utførte servicen.
Denne Bloggen ble påbegynt våren 2008 når jeg kjøpte min første GS, som lydde navnet Dietl.
Er i 2024 inne i min tjuefjerde sesong og femte + sjette MC. Fikk levert min flunkende nye 1200 GS 22. Mai 2013 på Tromsø Motor.
MC historie:
2001: Kawasaki Zephyr 750 97´, 2004: Kawasaki GPZ 1100 98´,
2008: BMW F 650 GS 07´, 2010: BMW R 1200 GS 07´, 2013: BMW R 1200 GS 13’, 2024: Moto Guzzi V7 Speciale 17´
Andre blogger:
http://nexxo660.blogspot.com http://raudtind.blogspot.com
tirsdag 21. mai 2024
Tirsdag 21. Mai: Service Arctic Motor, Tromsø
Første verkstedservice siden koronaåret 2020 i Bodø. Skiftet sjøl olje i 2022 Servicen i Bodø ble gjort på 36000 km, men pga antall år, tok de en 40000 km service. I år fikk jeg tilbud på ny 40000 service, siden sykkelen nå er gått 43000, det lød på 8695kr 😳 Jeg var innom og sa jeg syns det var veldig dyrt, dyrere enn 40000km service på bobilen. Ba de fjerne bytte av tennplugger, da disse var byttet i Bodø. Purret opp dette på mail, og ba de bestille clutchbryteren. Fikk nytt tilbud med bytte av bryteren på 7600kr. Takket ja til dette. Så da byttet de olje og filter, kardangolje, bremsevæske og ellers inspeksjon. Luftfilterbytte hadde de også kutta ut. Overraskelsen min var derfor stor når de skulle ha 4500kr for servicen, når jeg henta ut sykkelen. Det er jo nesten 50% av det første tilbudet. Clutchbryteren hadde de riktignok glemt å bestille, så da må jeg bortover igjen. I tillegg utførte de Recall på kardagen, ved at de boret dreneringshull i bunnen. Her hadde de klart å lage to små riper i godset. Overså dette, når jeg hentet sykkelen.
Abonner på:
Innlegg
(
Atom
)