Kjørte innover Malangen, og denne gangen sjangset jeg på at veien innover Aursfjorden var kjørbar. Den var slett ikke verst å kjøre i Enduro mode på GSén. Stoppet først på Coopen i Mortenhals, for å bunkre litt nødproviant. Derfra til stopp ved Aursfjordsaga. Der holdt Midt-Troms museum på med restaurering av saga, som i sin tid ble bygd av bror til en av mine tipp-tipp-oldeforeldre, fra Kirkevik i Malangen. Fikk tatt noen historiske bilder av arbeidet. På CirkleK, Buktamoen fikk jeg fylt opp koppen, og satte meg for å vente på min venn som kom sørfra, fra Tysfjord. Sto fire engelskregistrerte sykler der, så jeg underholdt meg med å prate med dem, som var skotter som hadde brukt tre dager på å komme seg til Norge, via Hirtshals og Haugesund. Nå skulle de rett til Finnland, og hjem via Sverige og Danmark. Tromsø hadde de tydeligvis ikke hørt om, så jeg prøvde å få dem til å kjøre hit. Men Norge var tre ganger så dyrt som Skottland, så de hadde ikke råd, påsto de. Når de kjørte avgårde, kom jeg i prat med en Tromsdaling som kjørte en Honda Blackbird double X. Nydelig grå 2004-modell, ham eide også en rød 1994-modell. Nå dukket min turkamerat opp, og etter at han hadde fått tatt seg en liten pause, kjørte vi ned til Finnsnes, og over til Senja. Innerveien via Gibostad førte som vanlig ikke til de store overraskelsene, så vi nådde ferga fra Botnhamn kl. 1600, med god margin. Mulig nyferga brukte 5-10 minutter kortere tid enn den forrige. Fra Brensholmen bar det korteste veien heim, over Kattfjordeidet. En fin liten rundtur, akkurat litt for kjølig, starta i 10 grader, og var oppe i 15 grader på Senja, før det ble kjøligere vind over Kattfjordeidet og i Kaldfjorden.
Trip: 243 km Totalt: 40597 km