Startet som sagt dårlig på morran. Handyman på hotellet fant fram startkabler, men vi klarte ikke å få start. Neste smarte trekk var å prøve å taue den igang med bil, noe jeg har hørt flere ganger er mindre lurt. Det ble mange runder med harehopp og låst bakhjul, til jeg fant ut at sjette giret og full gass var løsningen. Kompresjonen på bokseren er nok så høy at lavere gir blir vanskelig. Da hadde vi klart og legge sykkelen over på sida også i en litt for brå sving, slik at jeg fikk draget fra siden. Heldigvis så han det, så han stoppa før han begynte å dra meg etter asfalten. Ingen synlig skrammer på GS 'en, skulle vært en anna sykkel! Nåvel, altså start til slutt og jeg la avgårde mot nærmeste BMW verksted i Trondheim. noen kilometer etter Namskogan er det en gammel jernbaneundergang hvor det er satt hastighet 40, så jeg slakket opp og giret ned, her forsvant tenninga og sykkelen stoppa. Skjønte at det var siste sukk med det batteriet. Så da var det å ringe forsikringsselskapets nødtelefon, de rekvirerte Viking redningstjeneste. Beregningsbil fra Grong, ble nesten to timers venting. Min IPad med GSM er god å ha. Slo opp nærmeste kontakt i Nord-Trøndelag i vår GS klubb på nettet. Han ble min redningsmann og kjørte 10 mil tur/retur med sitt eget batteri så jeg fikk overta det. Han sa det var bare tull at jeg hadde ringt etter berging, han kunne jo kommet med henger å henta meg. Da skulle han altså ha kjørt 25 mil på en søndags formiddag :-) For et flott nettverk å ha, det er jo gull verdt! Så da kom jeg meg videre. I Trondheim var det 13 grader og sol, men over Dovre ble det turens laveste så langt med sine 3,5 grader. Så i skrivende stund sitter jeg på Grand Gjestegård på Otta med et velfortjent glass rødvin og planlegger morgendagens rute.
Trip: 476 km
Total: 30312 km