Benyttet en dags oppholdsvær og noen grader varmere temperaturer til å få kjørt noen mil. Når jeg starta opp mente luftrykksvarslinga at jeg hadde bare 1,8 bar i ett av dekkene, verdien til høyre. Jeg husket ikke hva som var fremme og bak av de to verdiene, men kjørte innom nærmeste bensinstasjon. Her var det imidlertid vanskelig å komme til for å fylle luft, men jeg fant iallefall ut at det gjalt bakdekket, og klarte å komme opp på 2,2 bar. Instruksjonsboka lå hjemme, men jeg mente at bakhjulet skal ha ca. 3,0 bar. Så jeg kjørte videre til Statoil på Nansen plass, som jeg vet har en bedre stuss på lufttrykkslangen, og fikk fylt opp til 3,0. Bra med varsling, vet ikke hvor lenge jeg ville kjørt før jeg hadde merket at det var for lite luft.
Turen gikk til Kvaløyvågen. Mye telehiv og kaldt, så det er på med varmeholker, og kjøremodus på Enduro.
Hjemover gikk det raskere, og nesten hjemme begynte lufttrykket å synke igjen. Enten har jeg nå punktert eller ødelagt ventilen. Går vel mot dekkskifte :-(
Ellers tror jeg nok de nye forhvilerne må justeres litt opp igjen. Jeg har funnet ut at girspaken kan høydejusteres, men knotten på sidestøtta kommer opp mellom forhviler og girspaken. Dette la jeg ikke merke til under første prøvetur. Man må nok bare prøve seg fram.
Trip 83 km
Totalt: 7369 km
4 - 6 grader
Denne Bloggen ble påbegynt våren 2008 når jeg kjøpte min første GS, som lydde navnet Dietl.
Er i 2024 inne i min tjuefjerde sesong og femte + sjette MC. Fikk levert min flunkende nye 1200 GS 22. Mai 2013 på Tromsø Motor.
MC historie:
2001: Kawasaki Zephyr 750 97´, 2004: Kawasaki GPZ 1100 98´,
2008: BMW F 650 GS 07´, 2010: BMW R 1200 GS 07´, 2013: BMW R 1200 GS 13’, 2024: Moto Guzzi V7 Speciale 17´
Andre blogger:
http://nexxo660.blogspot.com http://raudtind.blogspot.com