På eneste godværsdagen på hele langtidsvarselet, måtte det prioriteres en MC-utflukt. Kjørte Malangen til Storsteinnes, ble litt for langt på dag til å besøke slekta, så da ble det en tur på kirkegården for å lete etter slektninger, som har gått bort. Kom over graven til min Oldefar, men den jeg egentlig leita etter, fant jeg ikke. Når jeg kom opp på Heia, var de 10-15 første syklene ankommet. Var ganske bra med vind der oppe, men fortsatt fint i 16-18 grader og sol. Eneste serveringen var kaffe og vafler, så da måtte det bli pølse på Trekantkiosken på Vollan i stedet. Med vind og utsikter for regn senere på kvelden, starta jeg hjemover, når det var sjekka ut at det ikke kom noen av de kjente gutta. Kjørte E8, da jeg syns de hadde spredd litt vel mykje kumøkk i Malangen, resulterte i stram lukt og insekter i varmen. Det jeg hadde glemt, var at Tromsøbrua er stengt, så da ble det å svelge eksos i undervannstunellen. Gikk heldigvis radig unna, uten stopp. Merkes at man mangler mengdetrening, så 20 mil merkes i kroppen.
Trip: 215 km Tot: 44175 km


