Fikk hentet et batteri på NorDiesel i dag. Skrudde heldigvis ut det gamle og prøvde å montere det nye, før jeg fylte på batterisyra. Viste seg at det nye var for høyt, fikk det ikke på plass uten å måtte gjøre tilpasninger av batterikassa. Går kanskje ikke da heller. Det gamle er 11 cm høyt, det nye 16,5 cm. Så da må jeg bare levere det tilbake. Det er synd, for det er et Varta batteri til 875 kr. Satte batterilader på gammelbatteriet, og etter en halv time mente laderen at det var fulladet. Monterte det inn igjen, og har startet og stoppet 5 ganger etterpå, men hører den begynner å bli litt treg. Så jeg tør ikke forlate gårdsplassen.
Fikk skifta batteri på Saab’en i alle fall, det har også begynt å streike, etter 6 år.
Når sykkelen streiker, måtte jeg i dag lufte Boxstern. Ble litt lufting uten tak også :-D
Denne Bloggen ble påbegynt våren 2008 når jeg kjøpte min første GS, som lydde navnet Dietl.
Er i 2024 inne i min tjuefjerde sesong og femte + sjette MC. Fikk levert min flunkende nye 1200 GS 22. Mai 2013 på Tromsø Motor.
MC historie:
2001: Kawasaki Zephyr 750 97´, 2004: Kawasaki GPZ 1100 98´,
2008: BMW F 650 GS 07´, 2010: BMW R 1200 GS 07´, 2013: BMW R 1200 GS 13’, 2024: Moto Guzzi V7 Speciale 17´
Andre blogger:
http://nexxo660.blogspot.com http://raudtind.blogspot.com