Kom på at styredemperen nok bidrar til at sykkelen virker tightere og mer retningsstabil i fronten. Jeg vurderer å ettermontere en styredemperen til 5000kr. Regner med det vil forbedre sikkerheten betraktelig. Dette er en problemstilling som bare gjelder 2013 modellen. I tillegg er det gjort noe på motoren som skal gi GSen roligere gange ved krypkjøring. Lite av den sorten på denne prøveturen, så det tenkte jeg ikke over.
Denne Bloggen ble påbegynt våren 2008 når jeg kjøpte min første GS, som lydde navnet Dietl.
Er i 2024 inne i min tjuefjerde sesong og femte + sjette MC. Fikk levert min flunkende nye 1200 GS 22. Mai 2013 på Tromsø Motor.
MC historie:
2001: Kawasaki Zephyr 750 97´, 2004: Kawasaki GPZ 1100 98´,
2008: BMW F 650 GS 07´, 2010: BMW R 1200 GS 07´, 2013: BMW R 1200 GS 13’, 2024: Moto Guzzi V7 Speciale 17´
Andre blogger:
http://nexxo660.blogspot.com http://raudtind.blogspot.com
søndag 30. juli 2017
Prøvekjøring 2017 modell
Dro fredag ettermiddag til Tromsø Motor for å høre om de hadde tid til å nullstille Servicevarselet på sykkelen, men som jeg mistenkte hadde de det for travelt. Når jeg gikk ut døra la jeg merke til at den hvite demosykkelen sto med prøveskilt utenfor. Var akkurat en kar som var kommet tilbake fra prøvekjøring. Jeg snudde i døra og ba om å få prøve den. Første følelsen var hvor mye tightere en ny sykkel er enn en fire år gammel, som er gått 28000 km. Men jeg skylder mye må nye dekk :-) Dekk, ja. På denne var det Anakee III, og i litt fart hørte jeg tydelig den metalliske ulyden som jeg regner med kommer fra dekkene. I rolig tempo hørte jeg ikke noe unormalt. Men min går altså mye penere i fra 60-70, så nå er jeg enda mer i tvil om hva jeg skal gjøre med dekkene. Ellers likte jeg ikke vindskjermen som står på denne sykkelen, kappet tvers av øverst, også mer "flaggrete". Sannsynligvis henta fra GSA modellen. 2013 modellen har et mye penere design på vindskjermen, men sikkert mindre effektiv. Gearskift Pro kjentes bra ut, men krever nok endel tilvenning. Må i enda større grad gire på rett turtall og avpasse med gassen. Prøvde blant annet å gire helt ned i første ved stopp i en rundkjøring, og holdt på å kvele motoren. Men man kan jo fortsatt bruke clutchen, og gearkassen var mykere på andre og tredjegir enn min. Keyless er selvfølgelig kjekt å ha, med sine ekstra utfordringer som man må venne seg til og ta høyde for, uten at jeg har helt oversikt over hva disse er, da jeg har bare gamle biler og sykkel. Denne demomodellen tror jeg må ha ekstra lav sal, for jeg syns jeg ble utrolig sammenkrøket. Så jeg måtte stille opp setet, og jeg måtte endre til BC Custom på computeren for å få den mest mulig lik min. Jeg avsluttet også i Dynamic Mode. Stakkars nestemann som skal ut å teste. Det var også noe endring på stilling av ESA på de forskjellige kjøremodusene, men det er muligens bare endringer i benevnelsen i displayet. Konklusjonen er iallfall at jeg ser absolutt ingen grunn til å oppgradere fra en standard GS 2013 modell til en 2017, med forbehold om at det er noe jeg har oversett. Så da skjønner jeg godt behovet til BMW for å komme med en større oppgradering til neste år, hvor man også gjør endringer på motoren. En ting skal sies, jeg syns designet på fronten er penere på 2017 modellen, hvor hvalrosshuggtennene er filt av :-D
Abonner på:
Innlegg
(
Atom
)