BMWs orginale, justerbare fothvilere er bredere enn de som står på som standard, og de har fjærbelastet gummi som gjør at når det blir trykk på dem, når du står og kjører, synker gummien ned og du kommer i kontakt med klørne på kantene. Altså mer stabil offroadkjøring. Finishen virker å være skikkelig bra, og gullfargen står i stil med framgaffelen. :-) De er regulerbare i tre høydeinnstillinger og ankom i den høyeste, ser penest ut når de andre justeringshullene ikke vises. Jeg justerte de ned i laveste posisjon, mener å ha lest at dette er samme høyde som de orginale, men jeg syns nesten de virket lavere. Litt vanskelig å måle når de gamle var demontert. Kan iallefall anbefales hvis noen skulle ønske høyere pinner og skarpere knevinkel. Nå regner det igjen idag, og temperaturen har falt med noen grader, så det blir ingen testtur idag. Er spent å se hvordan det stemmer i forhold til girspaken, og også den berømte "knotten" på sidestøtta.
Denne Bloggen ble påbegynt våren 2008 når jeg kjøpte min første GS, som lydde navnet Dietl.
Er i 2024 inne i min tjuefjerde sesong og femte + sjette MC. Fikk levert min flunkende nye 1200 GS 22. Mai 2013 på Tromsø Motor.
MC historie:
2001: Kawasaki Zephyr 750 97´, 2004: Kawasaki GPZ 1100 98´,
2008: BMW F 650 GS 07´, 2010: BMW R 1200 GS 07´, 2013: BMW R 1200 GS 13’, 2024: Moto Guzzi V7 Speciale 17´
Andre blogger:
http://nexxo660.blogspot.com http://raudtind.blogspot.com
mandag 14. april 2014
Mandag 14. April: Nye fotpinner og stor tankveske
Påskeferiens første dag ble brukt til å hente bestilt ekstrautstyr på Tromsø Motor. Så bar det rett hjem for montering. Med tanke på langturer har jeg gått til innkjøp av den store tankveska. Den er også utvidbar. Mens den minste som jeg kjøpte i fjor er ca. 5 liter, er den store 11 liter, og 15 liter når den er utvidet.
BMWs orginale, justerbare fothvilere er bredere enn de som står på som standard, og de har fjærbelastet gummi som gjør at når det blir trykk på dem, når du står og kjører, synker gummien ned og du kommer i kontakt med klørne på kantene. Altså mer stabil offroadkjøring. Finishen virker å være skikkelig bra, og gullfargen står i stil med framgaffelen. :-) De er regulerbare i tre høydeinnstillinger og ankom i den høyeste, ser penest ut når de andre justeringshullene ikke vises. Jeg justerte de ned i laveste posisjon, mener å ha lest at dette er samme høyde som de orginale, men jeg syns nesten de virket lavere. Litt vanskelig å måle når de gamle var demontert. Kan iallefall anbefales hvis noen skulle ønske høyere pinner og skarpere knevinkel. Nå regner det igjen idag, og temperaturen har falt med noen grader, så det blir ingen testtur idag. Er spent å se hvordan det stemmer i forhold til girspaken, og også den berømte "knotten" på sidestøtta.
Ellers var det ankommet to nye GSA'er, en blå og en hvit, klare til levering. Må si at den hvite tok seg godt ut der den sto, i mine øyne den peneste fargen. Kvaliteten på Iphone bildene rettferdiggjør ikke utseendet!
BMWs orginale, justerbare fothvilere er bredere enn de som står på som standard, og de har fjærbelastet gummi som gjør at når det blir trykk på dem, når du står og kjører, synker gummien ned og du kommer i kontakt med klørne på kantene. Altså mer stabil offroadkjøring. Finishen virker å være skikkelig bra, og gullfargen står i stil med framgaffelen. :-) De er regulerbare i tre høydeinnstillinger og ankom i den høyeste, ser penest ut når de andre justeringshullene ikke vises. Jeg justerte de ned i laveste posisjon, mener å ha lest at dette er samme høyde som de orginale, men jeg syns nesten de virket lavere. Litt vanskelig å måle når de gamle var demontert. Kan iallefall anbefales hvis noen skulle ønske høyere pinner og skarpere knevinkel. Nå regner det igjen idag, og temperaturen har falt med noen grader, så det blir ingen testtur idag. Er spent å se hvordan det stemmer i forhold til girspaken, og også den berømte "knotten" på sidestøtta.
Abonner på:
Innlegg
(
Atom
)