Parti fra Gratangsfjellet.
Startet fra Rundhaug i Målselv litt over 0900 i det sola begynte å bryte igjennom og tempen steg til solide 7-8 grader(0 grader kl. 0330). Kjørte til Kjøpsvik med kun korte stopp, og ble servert kaffe på solterassen og tempen var blitt tosifra. Tok ferga kl. 1400 over til Drag og la i vei med freidig mot. I Fauske var jeg inne på Statoil og henta kaffe, når jeg kom ut fikk jeg ikke startet sykkelen. Så lite strøm at starteren ikke dro rundt. Den første og beste jeg spurte hadde startkabler i bilen, og etter å ha plages litt med de grove kablene fikk vi start. Den hjelpsomme karen kjente til et privat MC verksted bare noen km sør for Fauske. Svingte innom, hvor innehaveren var i full grilling. Klokken var jo fem på en lørdag ettermiddag. Han hadde ikke noen batterier, men solgte meg en Ctek lader. Så bar det videre uten å kunne stoppe sykkelen, alt unødvendig elektronisk ble slått av. Jeg var jo klar over at batteriet begynte å bli dårlig før jeg startet hjemmefra, men Tromsø Motor hadde ikke batteri, så jeg tok sjansen, merket jo bare at starteren dro litt tregt i starten. Vel, vel, to bensinstopp med motoren igang, la ikke så mye merke til at jeg var nede i 4,5 grader over Saltfjellet, uten varme i håndtaka, men dro på sørover. Kom som planlagt til Majavatn, men ikke før klokka bikka 2200. Tok inn på Fjellheimen, og fikk hjelp av en handyman til skøyteledning ut av vinduet på rommet, og satte på den nyinnkjøpte laderen. Den blinket som neonlys i Las Vegas, så batteriet er nok helt gåent. Status nå på morran er at den ikke har klart å lade og det kommer advarsel EWS! i displayet. Nå spørs det om jeg får den igang med startkabler og kan komme meg ned til Trondheim. Det positive var at det var flott kjørevær hele dagen, selv om det er kjølig over fjellovergangene.
Trip: 723 km
Total: 29836 km
- Posted using BlogPress from my iPad
Ingen kommentarer :
Legg inn en kommentar