Tilslutt må selv denne karen gi opp.
Flott grusvei i Grunnfjord.
Jomfrutur i vakre omgivelser i Grunnfjorden, Ringvassøy.
Ankomst Tromsø! Svensk sjåfør hos Bjørnflaten kan endelig avduke.
Endelig kunne nyervervelsen prøvekjøres! Etter at Dietl ble solgt i April står det nå en ny svart hingst på stallen. Min første MC, i 2001, Zephyrén, ble lakkert svart, GPZén innkjøpt i 2004 var også svart. I 2008 kom første Schnellpanzer til gårds, knall rød! Men nå er det Back to Black; 2007 modell R 1200 GS. Den ble produsert i Berlin i Juni 2007. Den har hatt en trygg og god barndom på Biri hos Schnellpanzer medlem # 111. Der ser den ut til å ha fått godt stell og fremstår idag nesten som da den trillet av samlebåndet, til tross for sine drøye 15000km.
Så idag bar det rett fra Bjørnflaten som sørget for turen nordover med trailer, og hjem for vask. På turen fra Hamar til Lillestrøm hadde det visst vært både regn og snø, og den trengte en skikkelig såpevask. Så bar det til Ringvassøya på Jomfrutur. Her kjørte jeg forbi Hansnes for første gang og helt ut til veienden i Grunnfjorden. Denne strekninga var flott grusvei, kan ikke være tilfeldig at vi kom over denne på vår første tur sammen :-) Og hvilken grusmaskin! Lå roligere på løsgrusen enn 650én, visste ikke ordet av det før en lå å cruiset i ulovlige hastigheter. Makan! Også på middels god, norsk bygdevei med fast dekke gikk den på skinner. Svært sterk og fleksibel motor. Bremsene som jeg hadde hørt jeg måtte venne meg til, syns jeg fungerte utmerket. Ingen "dukking" og godt bitt. Må bare være trafikksikkert. Og girkassen var vel det som overrasket mest positivt, veldig smooth og ingen klunking. Og ingen rapping over tærne som det var på endunkern. Det eneste som var uvant var kardangen. Klikking og klakking ved clutching, og måten den heiser seg opp på ved igangsetting. Men når først i fart merker jeg ikke noe uvanlig. Dette er nok bare tilvenning, vil jeg tro. BMW blinkelysene med tre knapper trenger derimot endel innlæring. Tror det ble endel blinking i hytt og pine første dagen, og endel manglende signalering. Men totalinntrykket på første turen var nesten overveldende. Alt det positive man har hørt, virket og stemme helt. Den sterke motoren med den behagelige brummingen var bare helt topp.
Og i tillegg var vårværet upåklagelig, oppe i 12 grader og knallsol. One happy Schnellfahrer!!
Trip: ca. 145 km
Totalt: 15950 km
Denne Bloggen ble påbegynt våren 2008 når jeg kjøpte min første GS, som lydde navnet Dietl.
Er i 2024 inne i min tjuefjerde sesong og femte + sjette MC. Fikk levert min flunkende nye 1200 GS 22. Mai 2013 på Tromsø Motor.
MC historie:
2001: Kawasaki Zephyr 750 97´, 2004: Kawasaki GPZ 1100 98´,
2008: BMW F 650 GS 07´, 2010: BMW R 1200 GS 07´, 2013: BMW R 1200 GS 13’, 2024: Moto Guzzi V7 Speciale 17´
Andre blogger:
http://nexxo660.blogspot.com http://raudtind.blogspot.com
Kjempesykkel, dere blir nok gode venner!
SvarSlett