Status etter servicen er at nå er nytt Tourance Next bakdekk på plass, passa bra på gjørme i Oldervika.
Oljenivået er nå slik det skal være, og jeg mener den er hakket bedre enn tidligere på giringen fra 1. til 3. gir. Riktignok har Tromsø Motor brukt BMW-olje som de får på fat. Regner med det hadde funket enda bedre med den spesialutviklede Castrol oljen, som er den eneste godkjente for denne sykkelen, ifølge BMW ingeniør i BMW Magazine. I tillegg er det skiftet bremsevæske forann og bak, oppfattet bremsene som litt forskjellig fra tidligere, tar først litt lengere inn med hendelen, men de er testet og det er sikkert bare en liten vanesak. Jeg fikk også montert lyktebeskyttelse for hovedlykta. Er ikke helt sikker på om jeg likte den nye looken, men det går seg nok også til.
Jørgen hos Tromsø Motor har vært svært serviceminded etter at jeg kom litt skjevt ut etter punkteringen, og de ikke hadde nytt dekk. Så jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale å ta service på Tromsø Motor, så slipper finnmarkingene å kjøre helt til Bodø :-) En stor takk til Jørgen som står på!
Da har jeg ombestemt meg og montert baggasjeplata likevel. Og fått på alle koffertene.
Kjenner jeg begynner å bli bra klar for MC ferie!
Da har jeg ombestemt meg og montert baggasjeplata likevel. Og fått på alle koffertene.
Kjenner jeg begynner å bli bra klar for MC ferie!
Trip: 113 km
Totalt: 8178 km
Takker for gode tilbakemeldinger:)
SvarSlettOljen vi bruker på fat er kun til motor Castrol power 1 racing 4T 5w-40, Kardang går det Castrol Syntrax long life 75w-90 og gir den nye Castrol TriZone oljen
Jørgen
Tromsø Motor
Den godkjente motoroljen er Castrol Power 1 Racing
SlettSAE 5w-40 API SL/JASO MA2. Så det ser ut til å være den oljen dere bruker. Du kan jo sjekke spesifikasjonen om den står på fatet, eller få Magne hos importøren til å kommentere på bloggen :-)