Greit nok, det innebar full årsservice inkl. endel punkter fra 20.000. I tillegg til kardangolje, hadde han skiftet bremseklosser bak. De fikk jeg trukket ifra prisen foreløpig, for jeg ba dem sjekke dette nøye på 10.000, da jeg visste flere hadde fått byttet på garanti. I etterkant skal det være kommet Recall på dette. Så de skulle prøve å få dette dekket gjennom Recall. Nå viste det seg at BMW computeren hadde crashet under oppgradering, så min sykkel ble ikke koblet opp. Mekaniker ba meg komme bort å gjøre dette senere, når maskinen var oppe å gikk. Det ble nye Metzler Tourance Next forann og bak, jeg hadde tenkt å prøve Michelin Anakee 3, denne gangen, men de var ikke ankommet. Bakdekket mitt er gått bare 8000 km, så jeg beholdt det gamle i reserve, i tilfelle punktering. Har hatt et par tilfeller hvor jeg har måttet vente i ukesvis på nytt bakdekk. Det er i dimensjonen 170/60-17, og kan hentes av andre GS owners, hvis man skulle være uheldig å punktere. Regner med dekket er litt over halvslitt.
Vel, vel, endte opp med min dyreste MC service gjennom tidene, tror heller ikke jeg har vært mange hundrelappene over på mine 3 Saaber siden år 2000, til den nette sum av 8060kr. Det er med dekk og omlegging. Kanskje ikke noe å si på. Tydeligvis slutt på alle rabatter 2 år etter nykjøp :(
Lånesykkel under servicen. Fantastisk lettkjørt bysykkel, og et smykke å se på, men neppe sittestilling for Schnellfahrer på langtur :-)
Ingen kommentarer :
Legg inn en kommentar