Fortsatt intet BMW verksted i Tromsø. Så jeg valgte å gjøre som for to år siden, bestille oljefilter og luftfilter fra XLMoto. Olje kjøpte jeg også som sist, fra BilEkstra her i Tromsø. Fulgte prosedyre fra Haynes manualen og åpnet påfyllingspluggen først. Skal hjelpe på avlufting, slik at mest mulig av gammeloljen kommer ut. Jeg lot også sykkelen stå til avrenning over natta, da jeg neste dag dro for å finne metallskive til oljepluggen. Starta på JH Motor, men de hadde ikke, de tipsa meg om Tess i nabobygget. Der fant jeg kobberskiver med innvendig åpning på 20mm. Hjem og skru på og startet oljefylling. Denne gangen gikk det på nesten hele 4 liters dunken, bare en liten slant igjen, Instruksjonsboka sier 4,2 liter med filterbytte, Haynesmanualen Max 4 liter. Etterpå bytta jeg luftfilter, selv om det 2 år gamle så veldig rent ut fortsatt. Billig forsikring.
Denne Bloggen ble påbegynt våren 2008 når jeg kjøpte min første GS, som lydde navnet Dietl.
Er i 2024 inne i min tjuefjerde sesong og femte + sjette MC. Fikk levert min flunkende nye 1200 GS 22. Mai 2013 på Tromsø Motor.
MC historie:
2001: Kawasaki Zephyr 750 97´, 2004: Kawasaki GPZ 1100 98´,
2008: BMW F 650 GS 07´, 2010: BMW R 1200 GS 07´, 2013: BMW R 1200 GS 13’, 2024: Moto Guzzi V7 Speciale 17´
Andre blogger:
http://nexxo660.blogspot.com http://raudtind.blogspot.com
Abonner på:
Legg inn kommentarer
(
Atom
)
Ingen kommentarer :
Legg inn en kommentar