Locations of visitors to this page

tirsdag 27. mai 2014

Adventure prøvekjøring


Fikk tatt ut Adventuren for prøvekjøring, mens jeg hadde min på service idag. Slutta litt tidlig på jobb for å få tatt en liten tur, før jeg dro bortover. I mellomtiden hadde de ringt og sendt melding om at min ikke ble ferdig, og at jeg bare skulle ha ADV'en til i morra. Overraskelsen var stor når jeg oppdaget at kilometertelleren sto på 1! Altså ingen som hadde hatt den ute enda. Litt morsomt å vite at jeg er den første som har kjørt denne noe. Så jeg måtte ta det litt pent 
:-) 
Det første jeg gjorde var å stille salen i laveste posisjon. Da når jeg brukbart nedi med omtrent halve foten. Når man kommer opp i fart er det flott å sitte så høyt. Problemet oppstår når man stopper på ujevnt underlag, da blir det mye tripping hvis man skal rygge. Så det bør unngås. Med salen lavt syns jeg faktisk knevinkelen ble vel skarp i forhold til min. Salen virker hardere stoppet, nesten som offroadsalen min. Den ekstra vekta merker man ingenting til når man kommer opp i fart. Riktignok hadde jeg ikke full tank, men føler at balansen i denne er bedre enn på GSen. 
Ellers er jo motoren, effekten og all den nyutviklede teknologien samme som på GSW'en. På denne er alle kjøremodusene tilgjengelig. Det bør vel være standard på en GSA. Syns det virker som styregeometrien er litt forskjellig, virker som brattere i gaffelen, slik at den blir mer lettsvingt. Husker ikke om dette er tilfelle ut fra spesifikasjonene. Syns det er litt rart at jeg merker det så godt. Den berømte styredemperen er jeg usikker på om jeg merker noe til, den virker tregere, men det kan jo skyldes ekstra vekt og andre dekk. Men den var veldig stabil, ved å kakke lett på styret/kontrastyring. Litt vibrasjoner i styret ved dårlig veidekke er det på denne også.  Girkassen virket bedre på første og andre giret, men et markert hardt punkt opp i tredjegiret. Tror det her må være individuelle forskjeller mellom syklene. Er spent på hvordan min er i morgen med nyutviklet Castrol olje og forhåpentligvis litt mindre oljemengde. Vindskjermen blafrer i øverste posisjon, og jeg syns ikke den fungerer vesentlig bedre enn på GSen. Likte best å ha den bare ca. halvveis oppe. Kan ha sammenheng med posisjonen på salen, og min høyde. 
Syns det er betydelig mer støy av denne sykkelen enn av min. Høres ut som mellomting mellom turbolyd og kjederasling. Minner mye om beskrivelsen av GSen til vår venn i Balsfjorden. Vanskelig å si om det er blanding av motorlyd, vindstøy og/eller dekkstøy. Er  Michelin Anakee 3 på denne, tøft mønster, må jeg medgi. Men lyden vil nok av noen oppfattes som tøff, mens for andre som ulyd. Ved bakking og lett pådrag er det iallefall grov, fyldig, flott lyd fra potta. Den sortlakkerte blokka, kardangen og ramma er steike tøff sammen med den hvite fjæra. Og med ekstralysene montert helt ytterst på motorvernet ser den ut som en DC9 forfra! Jeg må si som Crokodile Dundee; This is a MotorBike!!
Måtte bare bli en kveldstur til Grøtfjorden i nydelig vær!
Legg merke til 1 km på klokka!
En hvit ville nok ha vært flott!
Tok seg egentlig godt ut utenfor huset:-)