Locations of visitors to this page

fredag 1. august 2008

Fredag 01/08/08

Matpakkekjøring til og fra jobb. Tidlig høstvær, kun 10,12 grader.
Blir likevel 2,5 mil/30 minutter kvalitetstid hver dag.
Passerte i dag 5555km.

Dietl ble deretter satt på midtstøtta innerst i garasjen, bryllup på lørdag,
og innedag på søndag. Ellers var solformørkelsen dagens store tema, 77% i Tromsø.
Overskyet, men vi fikk no et glimt.

Torsdag 31/07/08


Kun 12 grader og nordavind men tørt og fint og tildels sol når matpakke-kjøreren dro på jobb.¨

Kveldstur på 31 mil. Kjørte via gammelveien i Balsfjorden og rundt Sagelvvannet til Heia hvor det var jubileum
for Torsdagstreffene med hjembakt kake. Etter 1/2 times stopp, kun en jeg kjente, bar det videre bak Takvatnet
til Øverbygd og ned til Rundhaugen, hvor Ella frista med lefse. Derfra kjørte jeg ut Malangen til Vikran,
hvor jeg måtte vente en halv time ekstra fordi jeg som vanlig hadde lest feil på fergeruta. Da ble det en snoptur
til Bentsjord og Brokskaret mens jeg venta. Kjørte rett inn på siste ferga og var fornøyd hjemme kl. 2300.
Da var det kun 7 grader, i Målselv hadde de meldt fare for nattefrost. Kjørte derfor i full Goretex og høsthansker,
likevel var det kjølig i vinden i Malangen. Godt med varmeholker, ja!

Fylte tanken på Vollan, forbruket var nå på 0.42 etter siste dager bykjøring, altså blanda kjøring.

Onsdag 30/07/08

Kjørte på jobb.
Sendt mail til schnellpazer.de om innmelding.
Nullstilte trippteller på kjørecomputeren.
Fikk prompte svar, og la inn medlemsavgiften på 200 i SchnellPanzer Fahrer-Verein.
Kjørte hjem på våte veier og duskregn.

Fikk det ordinære vognkortet i posten idag.
På kvelden litt puss og stell. Vasket "bagasjerommet" og under salen.
La vognkortet i plastpose under salen som en forsøksordning.
Fant en løs skrue i bakkant av kåpe på hjørne ned mot salen, var halveis gjenget ut.
Fikk berget denne før den forsvant for godt.
Endret litt på kabelføringer venstre side, lå en åpen, ledig kontakt der som jeg må finne ut hva skal brukes til.
Fant også en løs hette som er stripset fast i underkant av kåpe som passet over en "plugg", satte på denne.
Sjekket luftrykk, ca 28 bak og 20 framme, må nok øke det litt for gatebruk.

Tirsdag 29/07/08

Kjørt på jobb.
Var på Moto Speed og bestilt BMW touring støvler, høy sal og toppboks til Dietl.
Satt riktig hjulvalg på kjørecomputer, sto til 1, skal stå på 2; F650GS, 20,5 tommer eller noe sånt.
Viste alt for lav hastighet slik den sto, tripdata for Steigen turen ble derfor fullstendig feil.

Mandag 28/07/08

Kjøring på jobb, gjorde ikke mere ut av det.

Søndag 27/07/08

Hjemtur Kjøpsvik-Kvaløysletta. Tok det mer med ro idag. Fantastisk flott vær.

Vasking og pussing på Dietl etter vår første langtur sammen. skal nok ikke bli den siste, nei.

Lørdag 26/07/08

Tok ferga Kjøpsvik-Drag kl. 10.00 sammen med Virago 1100.
Kjørte til Steigen - Leinesfjord, Nordskot, Nordfold, Leines og tilslutt rundt Engeløya.
Tåka/skydekket lettet etter 12 som lovet i værmeldingen, og været ble intet mindre enn fantastisk.
Fikk også testet litt på grusvei, kjempemoro.

Godt og vel 30 mil. Forbruket ligger langt nede på 0,30 tallet, noe som tilsier en rekkevidde på nær innpå 50 mil! Fantastisk.
Når i tillegg full kasko er på 1895,- pr. år gir dette et uslåelig driftsbudsjett som kun en liten scooter vil kunne matche.
Ser man da på prestasjonene er det et uslåelig fordon.

Fredag 25/07/08

Var på Moto Speed å hentet midlertidig vognkort etter at de hadde fått omregistrert sykkelen idag.
Kjørte til Kjøpsvik, ca 37 mil. Starta fra Kvaløysletta kl. 1700.
Kjørte sammenhengende i 3 timer til Narvik uten å være av sykkelen, ca. 27 mil. Makan!
Framme i Kjøpsvik 21.20. Truet med regn hele veien, men ikke en dråpe.

Håper ikke Snuten er framme med kalkisen :-D