Locations of visitors to this page

søndag 26. juni 2022

Tirsdag 21. Juni 2022: Oljeskift

Fortsatt intet BMW verksted i Tromsø. Så jeg valgte å gjøre som for to år siden, bestille oljefilter og luftfilter fra XLMoto. Olje kjøpte jeg også som sist, fra BilEkstra her i Tromsø. Fulgte prosedyre fra Haynes manualen og åpnet påfyllingspluggen først. Skal hjelpe på avlufting, slik at mest mulig av gammeloljen kommer ut. Jeg lot også sykkelen stå til avrenning over natta, da jeg neste dag dro for å finne  metallskive til oljepluggen. Starta på JH Motor, men de hadde ikke, de tipsa meg om Tess i nabobygget. Der fant jeg kobberskiver med innvendig åpning på 20mm. Hjem og skru på og startet oljefylling. Denne gangen gikk det på nesten hele 4 liters dunken, bare en liten slant igjen, Instruksjonsboka sier 4,2 liter med filterbytte, Haynesmanualen Max 4 liter. Etterpå bytta jeg luftfilter, selv om det 2 år gamle så veldig rent ut fortsatt. Billig forsikring.




Service på 40597 km. 5500 km siden forrige oljeskift.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar