Locations of visitors to this page

tirsdag 26. september 2023

Mandag 21. Aug - Onsdag 23. Aug: Transportoppdrag ARL - TOS

En kamerat måtte sette igjen sykkelen i Stockholm på grunn av sykdom, da oppsto det et problem med å få sykkelen til Tromsø. Jeg tilbød meg å ta direktefly til Arlanda, og kjøre maskinen nordover. Min første kjøretur på Moto Guzzi, så det var med en viss spenning jeg pakka ned i parkeringshuset på Arlanda, og ble loset ut på E4 nordover. Ville kjøre innom Gävle for besøke et vennepar av oss som vi kjenner fra flere turer i Rethymnon. Klarte å finne fram med bruk av Google Maps på IPhone og AirPods i hjelmen. Hyggelig med kaffe og fika.

Hadde bestemt meg for å kjøre indre riksvei, og ombestemte meg ikke når jeg kjørte E4 i sidevind og 120 fartsgrense på den lille, nakne sykkelen. Tok av til Ockelbo og deretter til Bollnes. Her var jeg kjent på Vevelstrand Camping, fra bobilturen til Dalarna i fjor. Fikk booka meg inn på stuga Smørblomst, som stanket mye muggsopp, så det ble en urolig natt. Ble 266 km fra Arlanda på onsdag ettermiddag. 



Tidlig oppstart på fredelige veier, først 83 til Ljusdal, og E14 til Ånge. Deretter inn på E45 til Østersund, som var litt mer trafikkert. Holdt meg unna regnet helt til Dorotea, men her var det både sleip grus på veiarbeid, og måtte på med regntøyet. Nå ble det regn helt opp til Arvidsjaur. Her fant jeg en AirB&B leilighet, men den var ikke lett å finne, så det ble en halv time kjøring i regnet i sentrum, før jeg fant fram med hjelp av gps på telefon. Flott leilighet hvor Guzzien fikk egen, låst garasje. Etter en varm dursj ble det pizza og mellanøl på nærmeste mathull. 761 km på dag 2. Dagens største opplevelse var da jeg møtte det jeg tror var en ung ulv, langs veien like før Arvidsjaur.





Frokost på bensinstasjonen i nabolaget, før veien gikk videre nordover til Jokkmokk. Etterhvert inn på E10 til Gallivarre og Kiruna. Noen regndråper her i området, men stort sett en tørr dag. Tornetrask lå blankstille. Inne i Norge var gammelveien stengt på E6, så jeg måtte kjøre til Narvik og over Hålogalandsbrua, var rimelig irritert ved ankomst Bjerkvik, etter 2-3 unødvendige mil. Kjørte derfra i ett til Buktamoen for siste bensinfylling, før Malangen hjem, hvor jeg ankom kl. 2100, etter ca. 12 timer i salen. Siste og tredje dagsetappe ble på 781 km.

Totalt ble det 1768 km over to og en halv dag. Ble nok litt vel lange dagsetapper på en så liten og naken sykkel, så jeg var litt sliten i et par, tre dager etterpå. Litt for lite søvn ble det etterpå.






Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar